Isnin, 26 April 2010

Debaran berakhir.. kenangan manis...

Emmm... dah selesai dah pertandingan,semalam di Sg Wang Plaza... keputusannya... x terpilih utk top 10... x per laa.. dah x der rezeki.. apa2 pun mmg jadik kenangan seumur hidup.. sebab aku ni kan penakut dan pemalu utk berdepan dgn org ramai.. gabra dan sebagainya... tp at last.. dah naik pentas pun.. tergagap2 bercakap pun.. nak wat cam mana.. itu kelemahan aku... cantik pun (cantik ker?) kalau x pandai komunikasi... hancus laa.. jawabnya.. hehehe... klaka pulak... ni x upload lagi gambar2 aku dok atas pentas.. nanti laa... lain kali.. sbb kamera kat abang tersayang...

Sememangnya.. ada hikmah  pun.. Allah dah aturkan perjalanan dan rezeki sesorg itu.. x usah sesal dan terkilan.. kerana sebaliknya ada kemanisan yang x terucap dgn kata2... Lagi satu.. sememangnya niat tu dah serong.. Kenaper laa aku masuk yerk? bukan  ker aku nak cantik utk suami aku jer? yg gi tayang kecantikan (if cantik laa kan) kat org ramai tu kenaper? Astaghfirullahalazim.... baru aku sedar.. aku berdosa sgt... kerana niat utk cantik di depan mata org lain... Tak tertanggung rasanya beban dosa ni Ya Allah... sampai hari ni aku still rasa down lagi... still teringat2.. betapa aku berdosa.. bukan terkilan x terpilih ke Top 10.. tapi sesal sebab memperagakan badan di pentas.. Ampunkan dosa ku Ya Allah... itu laa kan if buat apa2 x fikir panjang.... Mujur x terpilih.. kalau x bertambah laa dosa aku... 

Sememangnya Abang  memberi dorongan utk masuk pertandingan tu... dan dia menyimpan harapan yg tinggi utk aku terpilih.. Tapi Allah dah gerakkan hati juri supaya x pilih aku... Insya Allah ada hikmah walaupun abang kecewa dan aku hampakan impian abang... Insya Allah... Allah s.w.t lebih tahu apa yang terbaik utk aku...apa2pun... itu menguji keyakinan aku utk berdepan dgn org ramai.. heheh.. terbukti... aku Penakut... hehehehe...

Hari ini pulak abang nak outstation ke Penang.. ada T&C... may be 2 hari jer.. tp hati aku ni berat dan lepaskan abang...aku nak sentiasa berada dicc abang... tp kerja membataskan semuanya... utk mencari rezeki.. terpaksa aku rela berjauhan dgn abang... Ntah laa... abang selalu nasihat dan dorong aku utk menjadi seorg yang berdikari tanpa bergantung dgn dia... tp.. aku x boleh... aku rasa nyawa melayang dan jantung terhenti bila abang cakap mcm tu.. dan rasa x boleh hidup jika abang jauh dr aku... hiksh..hikshh... Teruk kan aku ni? Nak wat cam mana... dah itu adalah diri aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan