Khamis, 1 Disember 2011

Usah Berkeluh kesah...

Semoga diri ini terus tabah menempuhi kehidupan ini.. dugaan dan ujian dtg  dan pergi.. just follow the flow.. tak mau terlalu berfikir kemungkinan2 yg akan datang menjenguk di dalam dairi hidup ini..

Dugaan dan ujian mengajar diri ini erti kesyukuran.. keredhaan.. kasih sayang.. kesetiaan.. tanpa ujian & dugaan kita akan hidup dalam ZON SELESA yg akan menyebabkan kita tidak dapat berfikir untuk keluar dr kepompong.. hanya menunggu, menanti, serta mengharapkan simpati.. sedangkan Allah menyuruh kita berusaha untuk meneruskan hidup ini dgn nilai2  dan cara2 yang sebaik2nya.. kita takkan dapat mengubah nasib diri kita jika kita sendiri tidak mengubahnya..

Tapi, kadangkala diri ini terbabas juga akibat dr tekanan.. kadang2 terkeluar dr bibir keluhan.. bukan menandakan ketidakredhaan atas ujian & dugaan tersebut.. Ntah laa.. Ia bagaikan tabiat & seolah2 diri ini tidak dapat menerima ujian itu dengan hati terbuka, sedang diri ini menyedari bahawa ujian itu datang kerana Allah sayang & kasihkan umatnya.. Ya Allah, ampuni laa daku kerana hati & diri ini kadangkala berkeluh kesah atas ujian Mu... Ya Allah... Lindungilah diri yg lemah ini drpd sikap mazmumah.. dan limpahkan diri ini dengan sifat2 mahmudah.. agar diri ini & keluarga mendapat keredhaan dari MU..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan