Sabtu, 18 September 2010

kisah anak-anak.. aku dan suami...

Urmm.. dah lama x ziarah blog aku ni.. semenjak bulan Puasa.. sekarang dah syawal.. Alhamdulillah.. aku masih bernafas dan dapat menghirup udara segar.. di sisi anak2 dan suami tercinta...

Anak-anak makin cerdik.. membesar dgn keletah masing-masing.. sampai tak terlayan .. ada lucu.. sedih.. x kurang juga kerenah yang mencabar kesabaran aku sebagai mama.. iskh..iskh... Minggu lepas.. hari raya ke-2.. abang ajak balik ke Kelantan.. utk beraya.. oklaa tu.. dpt jugak beraya.. yg x seronoknya.. aku kena cirit birit.. 1 hari terlepek atas katil.. tidur.. huhuhu.. x dpt beraya sgt laa.. esok nyer terus balik coz alang dah keje.. kalau x mahu abang stay lg 2 -3 hari kat kg..  Abang Izz.. still kata itu bukan kg.. coz rumah atuk ngan neneknya dah baru.. banglo.. hehehe.. bagi Izz.. kg dia rumah kayu.. yg dah buruk.. itu baru kg.. klaka pulak.. itu laa kan.. pandangan anak2.. anak2 seronok kat kg.. coz dpt jumpa dan bermain ngan sepupu diorg.. Mirza pulak asyik tanya, " bila nak balik rumah papa??" yg sorang ni bukan boleh jalan lama.. misti nak balik rumah jugak...

Yg seronoknya raya ni.. rumah aku dah renovate.. perabot baru.. heheh.. abih duit raya.. wahahaha...

Bagi pandangan aku secara peribadi.. anak2 if dah besar.. bekerjaya.. jgn laa kita sbg ibu bapa membebankan mereka dgn kita yg dah semakin tua.. anak-anak ada kehidupan sendiri.. dan x perlu laa kita kata anak kita derhaka or apa2 saja sbb diorg x melawat kita di hari tua nanti.. sbb kita pun bukan sempurna pun... biar laa anak2 dgn kehidupan mereka.. dan kita sebagai ibu bapa.. doakan kesejahteraan hidup anak2.. dan semoga Allah lindungi anak2 kita dr sebarang mara bahaya.. semoga jadi anak yang soleh.. if diorg jaga kita.. Alhamdulillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan