Jumaat, 2 Julai 2010

Kisah Cinta....

Mm.. mcm mana nak mulakan story ni ek..!!Oklah.. cam ni.. ini bukan kisah aku.. tp kisah abang aku.. angah.. kisah cinta cyber.. biasalah.. zaman canggih manggih ni... sumer boleh jadik... dan dia dah jatuh cinta dgn kawan sekelas aku time sekolah dulu.. x sangka betul... heheh..

Kawan aku.. single mother.. tp bukan bercerai.. tp sbb suaminya dah meninggal dunia.. tahun lepas x salah aku.. dan dah dikurniakan sepasang cahaya mata.. angah aku x kisah pun.. aku lagi x kisah.. yg penting hati dah suka... tp....baru sebulan lebih bercinta... dah Putus Kasih...

Ntah laa.. aku pun x faham.. dr cerita angah aku.. yg nak declare dulu.. kawan aku.. yg putuskan hubungan jugak kawan aku... yg lebih syahdu.. putus cinta seminggu selepas 1st date!!! Pelik kan.. tp zaman skrg x ada apa yg pelik.. aku pulak yg rasa heran.. mudah nyer jatuh cinta.. mudah jugak putus cinta.. yg aku terkilan.. kesian kat angah aku.. baru nak rasa bahagia.. dah jadik cam ni.. x merasa laa nasi minyak angah aku..

Time diorg umumkan kisah percintaan diorg.. aku pun tumpang bahagia.. yer laa.. akhirnya bertemu jugak angah aku wanita impian dia... tapi.. nak wat cam mana.. impian x berkesampaian... aku ada call kawan aku tu.. tanya kan kenapa jadik cam ni?? Jawapannya... sbb x boleh nak lupakan arwah suaminya... Bagi aku.. aku x boleh nak paksa org terima angah aku.. tp just aku minta kat dia.. apa salahnya berkawan?? Dan yg herannya.. time declare dulu.. cam mana yerk?? Ni laa cinta kilat kot?? sepantas datang.. sekelip mata hilang cam tu jer..

Sememangnya.. aku x pernah alami keadaan cam kawan aku tu.. kehilangan suami.. mungkin kenangan still segar dalam ingatan.. dan mungkin bila jatuh cinta pd org lain merasakan diri bersalah dan curang pd arwah suami...tp.. yg pergi.. biarkan laa pergi dgn tenang.. yg hidup ini perlu teruskan kehidupan.. lumrah dlm kehidupan.. setiap insan perlukan sesorg sebagai teman hidup.. teman bercerita.. dan pelengkap hidup.. dan cinta akan dtg x kira pada siapa.. x kira status.. dan sebagainya.. hanya diri sendiri yang perlukan bukakan pintu hati tersebut..

Angah.. kesian jugak aku nengok dia.. sedih yg  disorokkan... tp kalau diri aku.. if hati ni mengatakan itu jodoh ku dan bakal teman hidup aku.. aku akan cuba memenangi hati dia walaupun apa yg terjadi.. usaha sampai  berjaya.. dan berdoa.. sekiranya ia terbaik utk ku... tetapkanlah hatinya utk ku dan lembutkan hatinya utk terima aku seadanya...

Macam macam kan.... aduhai hati... cinta dan sayang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan